سيد جلال يحيي‌زاده دومين ناطق پيش از دستور جلسه علني دیروز  سه شنبه مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه با گذشت بيش از 1400 سال از حادثه كربلا شيعيان همچنان با شور و شعور بي‌نظيري اين نهضت را زنده نگه داشتند، اظهار داشت:‌ نهضت عاشورا درس‌هاي فراواني براي تشيع از جمله قيام براي خدا، عشق به خدا، ظلم‌ستيزي، فدا شدن در راه او، عزت، شجاعت، صبر و استقامت داشته است.
وي با بيان اين‌كه مردم ايران در سرنوشت‌سازترين مقاطع به الگوي عاشورا اقتدا كردند، اظهار داشت: بدون شك اگر تاثير محرم و شهداي كربلا نبود، انقلاب اسلامي هم توان پيروزي بر ارتش انبوه كفر نداشت. امروز نيز در دستيابي به فناوري هسته‌اي با همين سلاح به جنگ استكبار خواهيم رفت و آمريكا، اسراييل و انگلستان بايد بدانند سلاح عاشورا كه براي آن‌ها سلاحي غيرمتعارف است، هرگز از دست ملت ايران خارج نخواهد شد.
يحيي‌زاده در ادامه اظهارات خود با بيان اين كه در شرايط فعلي دشمن بيشترين تلاش را در جهت تحريف واقعه عاشورا انجام مي‌دهد، اظهار داشت: اين مساله هوشياري مسئولان تكايا و مداحان را مي‌طلبد كه به شدت از اقدامات تحريف‌آميز مثل نصب شمايل، هتك و توهين، دروغ‌خواني، قمه‌زني و خودنمايي جلوگيري كنند.
نماينده تفت و ميبد در ادامه اظهارات خود افزود: از دولت در خصوص انجام سفرهاي استاني، انجام ديپلماسي فعال در سطح‌بين‌المللي، برگزاري انتخابات رقابتي و سالم، ارايه برنامه واقع‌بينانه بودجه كه بر كاهش وابستگي به نفت و كاهش استفاده از حساب ذخيره ارزي نوشته شده، ‌صميمانه قدرداني مي‌كنم.
يحيي‌زاده با ابراز تعجب از كم‌توجهي رئيس‌جمهور به مسئله فرهنگ در گزارش 100 دقيقه‌اي وي به مجلس تصريح كرد: انتظار مي‌رود دولت هم در اعتبارات و بودجه و هم تصميمات اقدام جدي انجام دهد.
وي با بيان اين كه گراني مخصوصاً گراني در مسكن باعث زير سؤال رفتن اقدامات گسترده دولت در افكار عمومي مي‌شود تصريح كرد: لازم است مسئولين ذيربط در اين خصوص سريعاً چاره‌جويي كنند.
نماينده تفت افزود: مجلس هفتم بيش از يكسال به رئيس‌جمهور سابق تذكر مي‌داد كه چرا لايحه جامع نظام پرداخت هماهنگ‌ حقوق كارمندان را به مجلس ارايه نمي‌كند. بعد از ارايه، مردم يك سال به ما انتقاد كردند كه چرا آن را تصويب نمي‌كنيم، احتمالاً يك سال هم بايد به دولت جديد تذكر دهيم كه چرا اجرا نمي‌كند.
يحي‌زاده خطاب به نمايندگان موافق طرح تجميع انتخابات مجلس و رياست جمهوري خاطرنشان كرد: بعضي‌ها كه شما را نمي‌شناسد تصور مي‌كنند دنبال حفظ منافع و موقعيت خود هستيد. بر فرض كه اين طرح خلاف شرع و قانون اساسي نباشد، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص آن را رد خواهد كرد. پس چرا بايد هزينه‌ معنوي اضافي را بر دوشمان تحمل كنيم و وقت مجلس در اين راستا تلف شود.
وي با بيان اين كه در سفرهاي استاني در بحث تدوين بودجه ضريب اعتبارات نه نسبت به استان‌ها و نه نسبت به شهرها نبايد مد نظر قرار گيرد،اظهار داشت: در غير اين صورت فاصله طبقاتي بين مناطق غني و ضعيف پر نخواهد شد.
نماينده تفت و ميبد به وزير نيرو جهت رفع مشكل كمبود آب آشاميدني اكثر روستاهاي تفت و ميبد و اجراي دستور رئيس‌جمهور نسبت به آب‌رساني به روستاهاي تفت و به وزير نفت به خاطر گازرساني به روستاهاي اين مناطق كه دماي آن تا بيست‌ درجه زير صفر هم مي‌رسد تذكر داد.
يحيي‌زاده همچنين به وزير راه جهت‌ بهسازي راه‌هاي ميبد، به وزير بهداشت نسبت به تجهيز بيمارستان لاله‌زار كه توسط فردي خير ساخته شده و به وزير آموزش عالي جهت مستقل نمودن مراكز آموزشي با توجه به حضور 13 هزار دانشجو در اين شهرستان تذكر داد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا